Friday, April 18, 2014

齊曉東弟兄 Brother Xiao Dong Qi

我現在是耶穌基督後期聖徒教會的成員。我是在2014年3月23日受洗的,在3月30日的時候傳教士雷姐妹有告訴我「唐人街故事」這個博客網,並希望我可以寫自己的歸信故事與大家分享。那時候我知道我應該寫一篇博客與大家分享,可是我不知道應該怎麼寫。這事情就這樣深深的埋在我的心裡。在2014年4月6日的時候,傳教士穆長老和畢長老重新跟我提起寫博客的事,當時我告訴傳教士弟兄:「歸信是一種心裡的相信,我不知道應該怎麼告訴大家我是多麼的相信。所以我不知道應該怎樣寫這篇博客。」傳教士弟兄告訴我:「如果你不知道應該怎麼做的時候,你可以求問神。」今天,2014年4月12日。我在寫這篇博客的時候,我做了一個祈禱,我祈求天父賜我力量、智慧和信心完成一篇博客。

我來自中國的福建省福州市,我是2011年6月18日移民到美國的。當時我不知道親愛的天父、救主耶穌基督和聖靈的存在;不知道我們的教會「耶穌基督後期聖徒教會」的存在。我只知道來到美國我必須放下中國的所有東西重新生活。我必須靠我自己一個人。在美國的生活是順利的。

我在2013年的11月份遇見我們的傳教士姐妹。隨後在傳教士姐妹的幫助下,我浸在耶穌基督的福音裡不能自拔,我知道天父愛我們,衪讓衪唯一的愛子到人間為世人贖罪,並為世人做榜樣。我不再是一個人面對這個世界,在洗禮前我曾經看到一個句子:「一個人最大的幸福就是堅持相信有人愛你。」我知道這是天父讓我看見的,當我看到這句話的時候,我的心裡充滿了安寧、喜悅的感覺,我相信天父愛我,每天上班的時候我都會祈禱,祈求天父賜我力量、智慧與信心完成一天的工作並平安的到家。當我每天平安到家時,我心存感恩,我知道天父愛我們。這裡我想分享一句話:「借着微小而簡單的事能成就偉大的事。」(阿爾瑪書37:6)

一個人若要活得精彩,必須培養能力,使自己有勇氣面對煩憂,以喜樂的心面對失望,以謙遜的態度迎向勝利。

我們是神的兒女,衪活着,我們乃是照着神的形象造的,我們若真心抱持這樣的信念,必定能體驗到一股深刻而嶄新的力量和能力。「耶和華不像人看人;人是看外貌;耶和華是看內心。」(撒母耳記16:7)

歸信不是簡單的說一說,想一想的事。歸信是必須要做到身心合一的事。我們必須服從神的話語。持守誡命。規則和法律能確保我們獲得人身安全。同樣地,主提供了準則和誡命以確保我們得到靈性安全,使我們能在這危險萬分的塵世旅途上走得穩健,最終得以回到天父身邊。「凡遵守衪誡命的,就獲得真理和光,直到他在真理中得榮耀,並且知道萬事。」(教義和聖約93:28) ​所以,切勿屈服於撒旦的誘惑,反而要堅守真理。不斷在感官刺激和邪惡中尋歡作樂並不能解決靈魂中未獲滿足的渴求。邪惡絕不能帶來美德。憎恨絕不會使愛增長。懦弱絕不會產生勇氣。懷疑絕不會激發信心。所以我歸信。我願意持守到底。

我謙卑地祈求我們能蒙受祝福,得享應許。此上所述奉耶穌基督的名,阿們。





I am a member of the Church of Jesus a christ of Latter-day Saints. I was baptized on March 23rd, 2014. On March 30th, 2014, one of the missionaries, Sister Astle, told me about "The Chinatown Story" blog. and hoped that I could share with everyone my own conversion story. At the time I knew I should write a blog post to share with everyone, but I didn't know how I should write it. On April 6th, 2014, Elder Murray and a Elder Blonquist reminded me again about writing the blog post. I told them, "Conversion is something that comes from your heart, I don't know how to share with everyone exactly how I feel. So I don't know how to write this blog post." The missionaries replied,"If you don't know how you should write it, then you should ask God for help." Today is April 12th, 2014. As I am writing this blog post, I said a prayer and asked Heavenly Father to give me power, wisdom, and faith to finish my story.

I am from Fujian, Fuzhou in China. On June 18th, 2011, I came to America. At the time I didn't know that our loving Heavenly Father, our Savior Jesus Christ, and the Holy Ghost existed; furthermore I didn't know that our church, The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints existed. I only knew that coming to America I needed to leave everything from China and start a new life. I had to rely on myself. My life in America has been really good.

In November of 2013, I met the sister missionaries. Under the guidance of the sister missionaries, I immersed myself in the Gospel of Jesus Christ. I have come to know that Heavenly Father loves us, He let his only beloved son come to the earth to atone for the sins of all mankind and set for us an example to follow. I was no longer facing this world alone. Before baptism I saw a saying that said, "A person's greatest joy comes from always knowing that someone loves you." I know that Heavenly Father loves me. Everyday when I go to work I say a prayer asking Heavenly Father to give me strength, wisdom, faith to finish each day of work, and to return home safely. When I do return home safely, my heart is filled with gratitude because I know that Heavenly Father loves us. I want to share a scripture, "...by small and simple things are great things brought to pass ..."(Alma 37:6). If a person wants to live an exciting life, they need to develop the ability to have courage to face problems, face disappointments with a joyful heart, and humility as they succeed in life.

I am a son of God, He lives. We are created in His image. If we really understand this principle, we will be able to experience a refreshing feeling of power and ability. "For the Lord seeth not as man seeth; for man looketh on the outward appearance, but the Lord looketh on the heart." (1 Samuel 16:7)

Conversion isn't something simple that you can just talk or think about. Conversion is something that requires both your body and mind. We need to obey the words of God. Keep the commandments. Rules and laws can assure that we will be safe. Likewise, The Lord also provides standards and commandments that assure that we can receive spiritual safety so that we can go through our dangerous journey here on earth so that ultimately we can return back to the presence of our Heavenly Father. "He that keepeth [God’s] commandments receiveth truth and light, until he is glorified in truth and knoweth all things." (Doctrine and Covenants 93:28) So, don't succumb to the temptations of Satan, but stick to the the truth. Continually pleasing yourself with evil things and things that merely entertain will not satisfy your spiritual needs. Evil cannot bring about virtue; Hate will not allow love to grow; Doubt will not inspire courage. I am converted and I am willing to endure to the end. I humbly hope that we will enjoy the blessings and promises that we receive. I say these things in the name of Jesus Christ, Amen.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌