Wednesday, February 5, 2014

黃珮華姊妹 Sister Pui Wa Wong

剛到美國,人生路不熟,陌生的環境,陌生的言語,讓我這個本來就膽小的人,哪裡也不敢去。有天朋友和我去吃飯的途中,我們碰見一對傳教士在派傳單,我想了解時,朋友說:「我們看去吃飯吧!」我心裡想:吃完飯再了解吧!可是,等我吃完飯出來,卻不見了那一對傳教士,我有點失望。

第二天我們又經過那個地方,那對傳教士又在派傳單,那時我就很開心,就這樣認識了那對傳教士。他們叫我留下電話號碼。第二天,那對傳教士就打電話給我,問我什麼時候有空去他們的教會,我們約好了時間去教會。由於我不熟識這地方,那對傳教士就叫我去一個熟悉的地方等我,他們在那裡帶我去教會。

初到教會:細小,簡陋,跟我想象的和我曾去過的教會有很大的不同,我在想:這是教會嗎?帶著疑問,那對傳教士很熱心的向我介紹了教會的一些事情,給了我一本《摩爾門經》,邀請我每天都看,也鼓勵我去求證它是否真實。邀請我參加教會的聚會和聖餐儀式,這樣去了幾次教會,慢慢的,了解多了,也就越來越喜歡去教會了。

其實,從認識教會到受洗,中間有很長的時間,因為當時我覺得我相信的存在,我相信有天父,衪是活著的,相信耶穌基督是神的兒子,相信耶穌基督為了世人而作的犧牲,但是,我覺得只要我遵守衪的誡命,服從衪的話語,做衪喜悅的事就可以了,洗不洗禮都一樣。但傳教士說:「洗禮是一個過程,是我們回去天父身邊的一個重要的開始,也是我們跟天父之間的立約。洗禮就是洗掉過往的罪,變成一個新的人。」我很感謝傳教士耐心和不厭其煩的幫助,幫助我一點點的成長,感謝他們。

在2013年8月11日,我受洗了。感謝天父把我找回來了。我感受了更多的平安、快樂,還有祝福。感謝傳教士們和姐妹們對我的幫助和關心。

(我很喜歡教會的書籍──《摩爾門經》、《教義和聖約》、《我國度中的女兒》、《智慧語》、《後期聖從教會》、《利阿賀那》⋯⋯這等我都超級喜歡,。這些書豐富了我,啟發了我,鞏固我,幫助我成長,能看這些書,我真的很感恩。)

我知道天父愛我。無論我遇到什麼事,我都知道衪在我旁邊。我會感到平安,衪知道我是誰。我知道我要努力學習福音,做正義的事,做衪喜悅的事,努力學習衪的榜樣,變得更像衪,才能回到衪的身邊。

所以,親愛的朋友,如果你還沒加入我們教會,歡迎你來了解,來尋求。如果你那樣做,神必定祝福你,也許是超過你想象的祝福。

我見證:我們的天父和衪的愛子耶穌基督是活著的。《摩爾門經》是真實的。我們教會也是真實的。只要我們不偏不倚的走在那條小而窄的路上,遵守誡命,悔改,服從,謙卑,天父就會祝福我們。奉耶穌基督的名,阿們!



I wasn't familiar with anything when I barely got to America. It was a new environment with a totally different language. I was timid in the first place, so I didn't really dare to go anywhere alone. I was going out to eat with my friend one day when we came across some missionaries passing out flyers. We stopped and talked with them for a while. Right when I started to want to understand more, my friend said, "Let's go look for a place to eat!" I thought to myself that I would come back later, but I couldn't find them after we finished. I was pretty disappointed.

The next day I went past the same place and saw the missionaries again. I was super excited to see them. We talked and got to know each other. After we spoke for a while, they asked me for my phone number. They called me the next day to ask when I would have time to go to their church. We set up a time to meet. I didn't know how to get to the church, so we met at a place I was familiar with and then went together.

I finally got there. It looked small and simple. It was a lot different from what I thought it would be like, and from the other churches that I had been to before. I wondered whether or not this was even a church. While I had these questions, the missionaries enthusiastically introduced some things to me. They gave me a Book of Mormon and invited me to read it everyday. They also encouraged me to find out if it was true. I started to go to church on Sundays. The more I learned about it, the more I liked it.

It was actually quite a long time from coming across the church until I was baptized. I knew it was true. I believed that Heavenly Father lived, and that His son Jesus Christ sacrificed for us all. I think that the reason it took so long to get baptized is that I thought I only had to keep the commandments, obey God, and do good things. I didn't think that I needed to get baptized. The missionaries told me that baptism is an important part of the process. It is a beginning step to return to Heavenly Father, and a commitment that we make with Him. They also said that baptism will wash away our past mistakes and help us become a new person. I'm very grateful to the missionaries for patiently teaching me and helping me to grow and understand.

I got baptized on August 8, 2013. I'm thankful to Heavenly Father for bringing me back. I have felt more peace, happiness, and blessings since coming across the church. Thanks to the missionaries and the sisters for their help and care.

(I really like the church's books, like the Book of Mormon, Doctrine and Covenants, Daughters in My Kingdom, Word of Wisdom, The Church of Latter-Day Saints, and the Liahona. They help me to grow. I  feel very thankful to be able to read them.)

I know that Heavenly Father loves me, and that He will be by my side no matter what happens. He knows me personally, and that brings me a lot of peace. I know that I have to diligently learn the gospel, choose the right, and do those things that God wants. I should also keep learning from Christ's example and become more like Him. By doing this, I can return to be with God one day.

So friends, if you haven't joined our church yet, then we welcome you to come and learn. If you do this, God will bless you. He will bless you more than you can imagine.

I bear testimony that our Heavenly Father and his beloved Son Jesus Christ live. The Book of Mormon is true. Our church is also true. We need to keep walking on this straight and narrow path by keeping the commandments, repenting, and obeying. I know that if we do this, Heavenly Father will bless us. In the name of Jesus Christ. Amen.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌