Wednesday, January 7, 2015

The most wonderful time/ 一个美妙的时刻


一个美妙的时刻--做力所能及的事.
The most wonderful time: when we are doing all that we can.
By a member:

    圣诞节前几天我曾在Facebook上发了一个状态(status)“说起圣诞节,大家最先想到的是哪首歌曲。”,虽然最终没有人回复我,但是我自己还是有一个答案,我的答案是“生日快乐歌”。因为那是救主耶稣基督的生日。

  我记得在我生日前几天,我那些可爱的同事们,一见到我就会说一句,甚至几句“happy birthday”,而我就一直说“thank you。”真是尴尬。

  到了圣诞节,那天下午四点多,我的一个同事John来上班,看到了我,又开始唱了起来,当时我也是无语了,心想都过了一个多月了,怎么还在说,而我仍旧礼貌性的回复“thank you”(谢谢),当他唱到第二句时候,突然停下来告诉我,“Hey,not for you。”(不是对你),然后他又继续唱,当他唱到第三句时候,“happy birthday to Jesus ”(祝基督生日快乐),当时我愣住了,可没过多久,我依然说了一句“thank you。”(谢谢) 

我知道,当我说谢谢的时候,我的内心很平静,很温暖,很高兴。晚上回去以后,我仍在回想当时发生的那一幕,说真的,我越想越高兴。因为,我觉得,我能够为耶稣基督做一些自己力所能及的事,哪怕是为耶稣基督向相信他,祝福他,依靠他的人道一声谢谢,我都会觉得很高兴。

  我们店里有一个女服务员,叫Amber,我觉得她是我的另一个榜样。每次忙的时候,当她回到厨房,她的嘴巴就会一直说不停,她一直说“I got crazy,I need help,help me,thank Jesus, hallelujah” (哎呀我需要帮助,帮我啊,谢谢基督,哈利路亚) 然后她又走出厨房,回到大厅工作。然后不管多忙,她都会很好的完成她的工作。我知道,她真的是耶稣基督忠实的信赖者,追随者,而耶稣基督也赐给了她祝福,赐给了她能够完成工作的能力。虽然,她不是我们教会的成员,但她也和我们一样,是天父的孩子,天父不会放弃每一个子女。

  Amber用最简单的方式,这甚至不能算作一个祷告,只是一种简单的诉求。而就是这种简单的方式深深的感染我,也赐予我更大的力量,让我觉得更加快乐。

  其实,有很多时候,我们都可以为我们的耶稣基督服务,哪怕只是一些我们力所能及的事情,哪怕是给别人一个问候,而当我们这样做的时候,我们自己也会得到快乐。这是一个美妙的时刻。

  我相信,只要我们信赖基督,追随基督,为基督做一些我们力所能及的事情,那样我们都会变得快乐,都会不断的完善自我,都会变得像耶稣般的人。因为,我们的耶稣基督,我们的天父会赐给我们各种我们需要的能力,让我们的能力越来越强。

  我以上所写,是奉主耶稣基督的名,阿门。


A few days before Christmas I posted a status on Facebook that asked "what is your favorite Christmas song?" No one ever answered, but I found an answer of my own. My answer to the question is the song "Happy birthday". you might wonder why happy birthday? The answer is because Christmas is the day we celebrate, our Savior, Jesus Christ's birth!

This all came about just before my own birthday a few months previous to Christmas. I live with a couple of my friends and each time my friends would see me before saying anything else they would tell me, or sing, "happy birthday!" Then I would awkwardly reply "thank you."

Months later as it was getting close to Christmas time, one of my friends that worked with me came in to start his shift. As he came in he started singing happy birthday. It had been months sense my birthday, but after the first verse I thanked him awkwardly as normal. He paused for a second and said "hey, it's not for you." Then contunued to sing. When he got to the 3rd verse I understood why he was singing happy birthday, he said, "happy birthday to Jesus....", when he was done all I could say was "thank you".

When I said those two simple words I had this amazing feeling, I felt a warm, peaceful, happy feeling come over me. Later that night when I returned home I thought about the song my friend had song. I though about it for a few seconds and decided he was right. The more I thought about that the more the happiness filled me. I know that if I do little things that will strengthen my faith in Christ such as, remembering what he has done for us, bless his name, or thank him for his matchless love, I will always feel very happy.

There is another story I would like to share:

In our store we have a women that works with us, her name is Amber, she is another amazing example to me! Each time it starts to get busy she will come into the kitchen really quickly and will say "I need help! help me! thank Jesus! Hallelujah!" (Or something similar) then she will return to her post. From then on no matter how busy it got, no matter what the task is, she will work through it until she gets it done. I know she is a loyal follower of Jesus Christ, because of her faith and the trust she puts in Him. Because of her strong faith in Christ she is blessed with extra strength to do what needs to be done. Obviously she is not a member of our church, but she is just like us, a child of God! Heavenly Father loves her just as she loves all of us.

Amber uses a simple method called prayer to combat the trails she faces. It's not perfect and is missing some of the steps but it works for her for now. The sincerity and simplicity of her prayer has always left a deep impression on me. Her example has also given me more strength and happiness.

There are many chances to serve Jesus Christ, as long as we are not afraid to put all of our effort in to it. No amount of effort to the lord is wasted. Even as small as a greeting, or smiling at someone, whenever you do things to serve the lord and your fellow beings you yourself will be blessed and in that moment you will feel the love of God for you and them. That is an amazing moment!

I believe that if we do all we can to believe in Jesus Christ, follow his teachings, and do his work, we will be more continually happy, become more perfect like our savior, and in essence become more like him overall. Because of Jesus Christ, our Heavenly Father can give us the extra help we need to improve ourselves every day. 

These things I say in the name of Jesus Christ, amen.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌