Wednesday, November 19, 2014

支会成员分享时间 -- 第一季 Ward Member Sharing Time -- Part 1


上周的灵性分享中,我们谈到了阅读经文。这周我们邀请了支会中的一些成员写下了他们最喜欢的经文,并且说出了其原因。我们邀请大家可以通过阅读这些例子,来让我们对经文可以有个更好的理解!如果你有什么希望分享的经文,也可以在下面的留言板中和我们分享!!
In the spiritual thought last week, we talked about studying the scriptures. This week, we invited some of the members in our ward to write down their favourite scripture in the Book of Mormon, and the reason why they like it. We invite everyone to read, and through reading those examples we can have a better understanding about the scriptures! If you want to share any scriptures with us, or you have any comments, feel free to share with us by writing them down in the "comment" session!!



郑其铿弟兄



"事情是這樣的,,尼腓,對我父親說:我會去做主所命令的事,因為我知道,主決不命令人類兒女去做任何事情,除非祂為他們預備道路,來完成祂所命令的事。" (尼腓一書 3:7)



就像经文中所说:我会去做主所命令的事, 遵守他的戒命, 对我们的天父有信心, 持续到底的做祈祷和研读经文。就算现在困难挫折也好,相信天父已经为我安排好了道路。只要我向天父祈求的事情是正确的可行的,相信天父会赐福于我让我可以实现的。



Zheng Qi Keng



"And it came to pass that I, Nephi, said unto my father: I will go and do the things which the Lord hath commanded, for I know that the Lord giveth no commandments unto the children of men, save he shall prepare a way for them that they may accomplish the thing which he commandeth them." (1 Nephi 3:7)



Just like what the scripture says, I will go and do the things which the Lord has commanded me: keep His commandments, have faith in Heavenly Father, continually pray and read the scriptures. Even though there will be trials and setbacks, I believe Heavenly Father has prepared a way for me. As long as the things that I ask of Heavenly Father are right and realistic, I believe He will bless me so that I am able to accomplish them.



高剑斌弟兄



如果世人到我这里来,我必让他们看见自己的弱点。我赋予世人弱点,使他们得以谦卑;我给所有在我面前谦抑自己的人的恩典是充分的;因为如果他们在我面前谦抑自己,并对我有信心,我必为他们使软弱的东西变成坚强。”(以帖书12:27)



这段经文给了我很大的帮助,特别是在处理我们人际关系的时候。我们都知道,人与人之间最基础的关系,是互相尊重。在我看来,尊重的基础就是谦卑。我们能够相互尊重,是因为我们能够放低我们的姿态,是因为我们是谦卑的,是因为我们愿意去聆听别人的话,聆听天父的话。而且谦卑能让我们学习到更多,变得更加的完美,而不至于变得自负,变得目空一切。



我们的天父,太爱我们了,他希望我们每个人都能变得谦卑,能够认识到自己的弱点,从而来帮助我们克服我们的弱点,让我们的弱点变成是我们最有力的强项, 感谢天父!



Brother Gao, Jian Bin



"And if men come unto me I will show unto them their weakness. I give unto men weakness that they may be humble; and my grace is sufficient for all men that humble themselves before me; for if they humble themselves before me, and have faith in me, then will I make weak things become strong unto them." (Ether 12:27)



This verse of scripture has helped me a lot, especially when I have had to deal with relationships with others. As we know, the foundation of our relationships with others is mutual respect. When we are able to respect others, it is because we are able to get rid of our attitude.



It is because we are humble. It is because we are willing to listen to what others have to say and to what Heavenly Father has to say. Being humble can help us to learn more and become more perfect. It will keep us from being conceited and self-obsessed. Our Heavenly Father loves us so much. He wants each one of us to be humble and recognize our weakness. From that, we can work on overcoming our weaknesses, turning them into our greatest strengths. Thanks be to our Father in Heaven.



颜瑾莉姐妹



数年前,我曾经做了一个不好的决定,虽然许多家都这么做,但我心中一直知道那不是一个诚实的行为,我用了别人的地址,好让我孩子能到学区内较好的公立学校上学。我很快就发现,为了圆谎,说更多谎言的需要像滚雪球般似地,愈滚愈大,直到我的孩子突然非常惊愕困惑地问了我一个问题,我才深刻地体会到不诚实的代价和后果,从此无法以正确的䄘样教导自己的孩子“诚实”这两个字,使我极度害怕,但还是没有立即去改变的勇气。我心中反覆为明知而又故犯的错误纠结,那是我一生中最坐立难安的三天。直到第三天下午,我们一起坐下来做家庭经文研读的时候,我念到了摩尔经尼腓二书第九章,救主的声音好像雷声般冲击着我的良知,连我自己的孩子都可以感受到我的颤抖 ---



“我心爱的弟兄们,远离罪恶吧!挣脱他那紧缚你们的锁链,归向神,你们救恩的磐石吧!看啊,我的弟兄们,我是否必须唤醒你们注意这些事情的可怕事实?如果你们心地纯洁,我岂会折磨你们的灵魂?如果你们没有罪,我岂会用明白的真理对你们直言?看啊,你们若是圣洁的,我会对你们讲神圣的事; 但因为你们不是圣洁的,而且你们视我为教师,我就必须教导你们犯罪的后果。” (尼腓二书9:45, 47-48)



我立即为我的错误行为向我的孩子道歉,我马上打电话给学校致歉,并带我孩子到她本应该去的学校,发现她有一位极好的老师。悔改带给我平安的感觉,并让我经历一种从未体会过的“全新的自由”,一种“被更新”的感觉。我的错误让我痛苦到坐立难安,救主的教诲直接、深刻又带着鼓舞,我感谢我有自由选择权,有机会不断地从自己的错误中学习并且还有机会悔改,这使我感激不已。依靠神的话语选择诚实正义比世上其他的事物都重要。



A few years ago, I made a bad decision. Although many parents had done this, I always knew it was not honest conduct: I used someone else's address so my child could attend a so-called "better" public zone school in our district. I soon found out that in order to cover the false information I had given, the need to make up more lies increased, and this one lie rolled like a snowball, getting bigger and bigger, until my child, very confused and perplexed, suddenly asked me a question. It was then that I recognized the cost and consequences of being dishonest. Not being able to teach my child the meaning of the word "honesty" by my own example made me extremely scared, but I was still lacking the courage to change immediately. Over and over again, my mind was disturbed by and tangled in the memory of my own wrongdoings. Those were the most restless, guilt-ridden three days of my life. On the afternoon of the third day when we all sat down for family scripture reading, I read chapter nine of 2 Nephi in the Book of Mormon. The Lord's voice struck against the wall of my conscience like thunder, even my very own child could feel my trembling ---



"O, my beloved brethren, turn away from your sins; shake off the chains of him that would bind you fast; come unto that God who is the rock of your salvation. But behold, my brethren, is it expedient that I should awake you to an awful reality of these things? Would I harrow up your souls if your minds were pure? Would I be plain unto you according to the plainness of the truth if ye were freed from sin? Behold, if ye were holy I would speak unto you of holiness; but as ye are not holy, and ye look upon me as a teacher, it must needs be expedient that I teach you the consequences of sin." ( 2 Nephi 9:45, 47-48)



I immediately apologized to my child for my wrongdoings. I also called the school at once to apologize and then took my child to where she was supposed to go, finding out that she was already assigned a great teacher there. Repenting gave me a feeling of peace and allowed me to experience a freedom which I had never felt before. I felt renewed. My mistakes once had made me feel so guilty, but the Lord's teachings were straightforward and encouraging. I am grateful I have been given free agency to choose so that I can constantly learn from my mistakes and repent. Relying upon the words of God and choosing righteousness and honesty are more important than anything else in the world.


No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌