Saturday, November 22, 2014

支会成员分享时间 -- 第二季 Ward Member Sharing Time -- Part 2


星期三的时候, 我们发表了几个支会成员所分享的他们最喜欢的经文还有原因。得到了很好的反响。就像那些精彩的大片一样, 第一部电影很成功的话, 就马上会有第二部! 现在我们就马上把第二部发表出来给大家共同阅读, 分享! 和那些大片不一样的是, 我们保证第二部就像前面的一样好哦!


On Wednesday, we posted a article about some of ward members favorite scriptures and the reason why. It has been a great success. Just like the movies, if the first one is successful, the movie producers would work on the second one as soon as they can. We now have a Part 2 as well! We invite everyone to read it and share it with others! Unlike those movies, we promise that part 2 will be as great as the part 1, if not better!!!



曹鹏弟兄

 “当你们蒙得这些时, 我劝告你们要奉基督的名求问神, 那位永恒之父这些是否真实, 如果你们用真心诚意来求问,对基督有信心; 他必借着圣灵的力量, 向你们显明这些事情的真实性! 借着圣灵的力量你们可以知道一切事情的真实性。”(摩罗乃书10:4-5)

第一次接触教会的时候, 我就感觉这里很温馨, 这里的人像自己弟兄姐妹一样, 让我每一次都有来到教会的渴望。当传教士姐妹问我是否要接受洗礼的时候, 觉得我还没有准备好, 因为我还有很多疑惑。但我确实也感觉到了每次来到这里是我的内心很平安。传教士们跟我说这些好的指引都是来自圣灵的带领, 幷且让我真心诚意的去祈祷,求问神。我得到的答案是天父, 耶稣基督以及圣灵都是真实存在的; 也让我知道每当我们在生活中遇到困难或者坎坷, 我们只要用真诚的心去祈祷幷且对福音有信心,这些挑战终都会迎刃而解。天父是我们的盘石让我们有一个稳固的后盾, 是我们的指路明灯带领我们走出黑暗, 只要我们每天祈祷跟天父沟通,这些祝福都会随之而来的。奉耶稣基督的名, 阿们!


Brother Cao Peng

"And when ye shall receive these things, I would exhort you that ye would ask God, the Eternal Father, in the name of Christ, if these things are not true; and if ye shall ask with a sincere heart, with real intent, having faith in Christ, he will manifest the truth of it unto you, by the power of the Holy Ghost. And by the power of the Holy Ghost ye may know the truth of all things." (Moroni 10:4-5)

Ever since I first came to the church, I have felt that it is a very pleasant place; the people here are just like my own brothers and sisters. This kind of feeling always gives me a strong desire to come to church. When the sister missionaries asked me if I want to be baptized, I felt like I was't quite ready because I still had doubts. But without a doubt, I could feel an inner peace every time I came to church. I remember the missionaries said that all good feelings come from the influence of the Holy Ghost, and that I should pray with sincere heart and real intent and ask God. I got an answer that Heavenly Father, Jesus Christ and the Holy Ghost are real. It also let me know that if we pray with a sincere heart and real intent and have faith in the gospel, we will be able to overcome the trials and challenges we face in life. Heavenly Father is the rock that makes our foundation steady. He is our guiding light to lead us through the darkness. As long as we pray and communicate with Him daily, the blessings will follow. In the name of Jesus Christ, Amen!



Gary 吴弟兄

尼腓二书第四章是我最喜欢的经文之一。在先知尼腓的人生导师,最大的支持者,李海,去世之后,尼腓来到了他生命的最低点。在这个时候,他通过提醒自己看到过多少伟大的事情,以及自己的生命中有多么充满祝福来鼓励自己。我喜欢即使在他最难的时刻还可以把目光集中在他生活中最正面的地方。他的信心像盘石一样坚强因为他相信神就是他的盘石。他在长期的呼求主的时候找到了他内心的平安。在我人生中的低点,我喜欢去看这章经文。这样做的话我可以提醒自己, 神就是我的盘石幷且与我同在。当我知道,我只需要做好我自己的部分,神会帮我搞定其它部分的时候,生命中那些困难的事情就没有那么困难了。

我见证神爱我们每一个人。这也是为什么他允许我们的生活中有那些帮助我们成的困难。当我们面对这些问题的时候可能会很难,但这些困难对我们信心的成长都会很重要。

Brother Gary Ng

2 Nephi Chapter 4 is one of my favor scriptures. After Lehi died, Nephi’s biggest life mentor, his biggest life cheerleader, his biggest supporter, was gone. This was the lowest moment in Nephi’s life. Then he cheered himself up by reminding himself about how many great things he had seen, and how wonderful and blessed his life was. I love that he can focus on the positive side of things even in his most sorrowful moment. His faith is rock solid because he truly believes that God is his rock. He found peace by calling upon Him forever. 

In my low points, I love to read this chapter to remind myself that God is my rock and is on my side. The hard and difficult tasks of life become relatively easy to be completed when I know that I just need to do my part and God will take care of the rest I bear my testimony that God loves every one of us. And that is why He lets us have difficult tasks in life: for us to grow. Some of the challenges might be really hard when we are facing them, but those moments are essential to strengthen our faith.



Ellen

阿尔玛书第五章三十四节是我最喜欢的经文,“是的,他说:到我这里来,你们就可以吃生命树的果子; 是的, 你们可以自由地吃生命的粮,自由地喝生命的水;”我正跟着学校宗教课的学生读本的进度阅读摩尔经。我在读到阿尔玛书第五章的时候突然心中出现一个非常强烈的感觉。我想到了我在自己的祈祷中还有在救主的慈悲中走了多远。幷且我也知道, 耶稣基督从来没有拒绝过任何天父的儿女。基督欢迎所有来自于印度,俄罗斯,南美,中国,韩国,新加坡,台湾还有其它各个地方 来的人学习他的福音。基督的赎罪是无限的。他减轻了我的重担, 安慰我, 在我不知道怎么和别人倾诉我的情况的时候理解我的处境。我不能否认耶稣是我们, 救主和救赎主的这个事实。我们不需要做任何改变就可以和他成为朋友。他欢迎我们所有人“自由地吃生命的粮,自由地喝生命的水”, 幷且像他一样正义的活着。不管我们多丑,多傻,或者多么的不懂事,对他来说都不是问题。他也邀请我们所有人来参与到分享福音的接力赛中,当然,他自己就是这个接力赛中的领袖和领头羊。福音的这个接力棒正在全世界的范围内被干泛传播。只要救主活着,那么这个接力赛永远不会停止。他为我们加入这个接力赛而准备 的喜乐对我们来说更是一种不可形容的礼物。

Alma 5: 34 Yea, he said: Come unto me and ye shall partake of the fruit of the tree of life; yea, ye shall eat and drink of the bread and the waters of life freely;"I was reading the Book of Mormon with my Student Manual for my class the next day. I suddenly had a strong feeling when I read this verse in Alma 5. I thought about how far I have come with my humble prayers and of miracles coming from Christ’s mercy. In addition, I have come to know that Jesus Christ has never denied any of Heavenly Father’s children. Christ welcomes all of His children from India, Russia, South America, China, Korea, Singapore, Taiwan, and the rest of the world to learn His gospel. Christ's Atonement is infinite. He lessened my burden and comforted me and understood my circumstances when I felt discouraged about talking to other people about my problem. I cannot deny the fact that Christ is our brother, Redeemer, and Savior. We do not need to exchange anything to be His friend. He welcomes us to partake of “the bread and waters freely” and live righteously like Him. How ugly, stupid, or dumb we are does not matter to Him at all. He welcomes us to join His relay of spreading the gospel. He is the head and leader of this relay. The baton represents how the gospel is spreading continuously throughout the world and passing on from one member to another. This relay will not cease as Christ lives. The ultimate reward of joining His work is joy which is an indescribable gift that He has for all of us. 



Pearl小朋友

(12) (12 years old)

“事情是这样的,我祈求并尽最大的努力工作后,主对我说:由于你的信心,我会按照你的愿望成全你。” (以挪士书1:12)

就像我上次弄丢了我的地铁卡,在我非常努力的祈祷之后,我的脑海中出现了一个我在哪里可以找到地铁卡的画面。通过这个方式,天父帮助我找到了我的地铁卡!

"And it came to pass that after I had prayed and labored with all diligence, the Lord said unto me: I will grant unto thee according to thy desires, because of thy faith." (Enos 1:12)

It's like the time I lost my metro card - I prayed really hard and I saw a picture of where I could find it in my head. Heavenly Father helped me find my metro card.



Ricky小朋友

(12) (12 years old)

但是尼腓人却为一种更好的信念所鼓舞,因为他们不为国或权力而战,他们为他们的家园、他们的自由、他们的妻子、他们的儿女以及他们所有的一切而战,是的,为他们的崇拜仪式和教会而战。” (阿尔玛书43:45)

这节经文告诉我们要为好的事物而战。他们想保护他们的家人。

"Nevertheless, the Nephites were inspired by a better cause, for they were not fighting for monarchy nor power but they were fighting for their homes and their liberties, their wives and their children, and their all, yea, for their rites of worship and their church." (Alma 43:45)

I like this one because it tells us that they are fighting for good. They want to protect their families.



Zulaa

 我剛才說到信心──信心並非要對事情有完全的知識;所以如果你們有信心,你們就對沒有看到而又真實的事有希望。阿爾瑪書 32:21

我喜欢这节经文是因为相信是源于心中。你可能不会看到,闻到或者触摸到,但是你会发自内心的知道,幷且感觉到!

"21 And now as I said concerning faith--faith is not to have a perfect knowledge of things; therefore if ye have faith ye hope for things which are not seen, which are true." (Alma 32:21)

I like this one because it talks about how believing in things comes from your heart. You cannot see, smell or touch it, but you just know and feel it inside!

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌