Monday, January 20, 2014

匿名 Anonymous

我在十月二十一日洗禮。在那時的二、三個月前,我到處尋找教會,想找一個寄託,所以我也到過不同的教會,可是卻一直找不到任何靈感,也得不到我想要的那個感覺。

在一個偶然的機會下,來到唐人街,在公園裡碰到四、五個長老。他們身穿教會的服裝,給人一個莊嚴的感覺,非常耐心地跟我講解。他們問我很多問題:「你相信神嗎?」「你有去過教會嗎?」等等。我還記得當時候我很驚訝傳教士會說中文。他們介紹他們的教會──耶穌基督後期聖徒教會。我從未聽過這個教會,感覺稀奇,亦充滿疑惑,所以就敷衍了幾句,且留下電話號碼。

幾天後,他們打電話來邀請我去教會,但我多次都沒有到赴。幾個禮拜後,我再次在公園碰到傳教士,這有可能真的是神的安排!這次不同的地方是,他們給我一張《家庭致全世界文告》。那時我還問他們:「這是你們教會的內容嗎?」那時我心想:我去過那麼多不同的教會,從未遇過一個特別提及這項目的教會。可能這個教會真的是完整的,因為它那麼著重和關心家庭。接著我跟傳教士上教會看看。

在教會的第一個感覺是是,這裡的門面那麼普通,不像一個教會。不過那時的傳教士告訴我,教堂的外貌不是最重要,最重要的是來參加教會聚會,去感受那裡的人的說話、見證。所以我便在接下來的星期日來到教會。

在教會聽到別人分享,他們的見證非常實際,他們所遭遇過的好像也發生過在我身上。從那時起,我便一直繼續參加教會聚會,跟傳教士碰面。他們跟我分享《摩爾門經》,告訴我摩羅乃書10章4節:「當你們蒙得這些時,我勸告你們要奉基督的名求問神,那位永恆之父,這些是否真實;如果你們用真心誠意來求問,對基督有信心,祂必藉聖靈的力量,向你們顯明這些事情的真實性。」這節經文震撼了我的心,因為我曾經有經歷過很多事情,聽到過神的聲音。所以我覺得《摩爾門經》非常真切。

另外,傳教士告訴我,神可以以不同方式去顯示衪的存在給我們。例如約瑟斯密因為祈禱而看到神。在課程裡,傳教士指向我背後的耶穌基督的圖片。當我回頭看時,我記得那個圖片,我曾經看過!我不是在任何其他地方看過,而是在我二十八歲,當我病危做手術時,我在夢中有見過相似的人帶領著我。所以當在再次在教堂看到這圖片時,手術時的經歷和感覺再次浮現在的腦海。所以在那時候,我立刻告訴長老:「我相信。神真的是存在的。」他們也很驚訝。在那一刻,我真的相信了神。神一直都存在。也在那時候,我決定不管是什麼時候,只要傳教士叫我受洗,我都會接受。

我想起以前一個人經歷了那麼多的痛苦、困難,我也還未察覺到神的存在。所以,當我發現此事時,得到了很大震撼,知道這個教會是真實的。







I was baptized on the 21st of October. Two or three months before that time, I went around looking for a church, searching for some support. I went to a lot of different churches, but never found any inspiration, and never got that feeling that I was looking for.

I had just happened to come to Chinatown one day when I came across four or five elders in the park. They were wearing their church clothes, and gave a solemn feeling to people. They spoke very patiently with me. I was so surprised that the missionaries even spoke Chinese. They asked me a lot of questions like, "Do you believe in God? or, "Have you ever been to church?" They introduced their church, which was The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints. I had never heard of this church before, so I felt strange and was filled with confusion. I just went through the motions, spoke a few sentences, and then left my phone number.

A few days later they called to invite me to go to church, but I never ended up going. Weeks later I came across the missionaries again in the park. It is very possible that this was set up by God. The difference with this time was that they gave me a copy of The Family: A Proclamation to the World. I asked them, "Is this what your church believes?" Suddenly, I thought that I've been to so many different churches, but I've never come across a church that talks specifically about this topic. It might actually be that this church is true
because it really emphasizes and cares about the family. Later on, I went to the chapel with the missionaries to check it out. My first thought seeing the chapel was that the entrance looked very ordinary, and didn't look too much like a church. However, the missionaries told me that the appearance of the chapel wasn't the important thing. The most important thing was attending the church meetings to feel what the people were talking and bearing testimony about. The next Sunday I went to the church meetings.

I listened to what the people shared at church. Their testimonies were very relatable. What they have gone through seems like it has also happened to me. From that time on, I attended all of the church meetings. I also started meeting with the missionaries regularly. They shared the Book of Mormon with me, and told me a scripture from Moroni 10:4, "And when ye shall receive these things, I would exhort you that ye would ask God, the Eternal Father, in the name of Christ, if these things are not true; and if ye shall ask with a sincere heart, with real intent, having faith in Christ, he will manifest the truth of it unto you, by the power of the Holy Ghost". This scripture shook my heart. I had experienced many things and have heard the voice of God, so I felt that the Book of Mormon was true. On top of that, the missionaries also told me that God can use many different ways to manifest his existence unto us. For example, because Joseph Smith prayed he was able to see God. i likewise was given an oppertunity to know that God lives; In a lesson, the missionaries pointed to a picture of Jesus Christ that was behind me. When I turned around to look at it, I realized remembered that picture from somewhere, I had seen it before! I didn't see it just in any other place though, It was when I was twenty-eight years old and had to get surgery because of a sickness I was dealing with. I had a dream where I saw that same person leading me. When I saw this picture again in the chapel, my memories and feelings from the time of my surgery that popped up once more in my mind. At that time I quickly told the elders, "I believe, God really does exist." They were pretty surprised. At that moment, I truly believed in God. God has always existed. At that moment I also decided that no matter when it is, if the missionaries asked me to by baptized, I would do it.

I thought back to the time before I came to know God existed, it was a time of sorrow and hardships. Now that I have learned and come to know that God truly dose exist, it has given me hope and has helped me deal with the sorrows and hardships that come. I know that this church, the Church of Jesus Christ of Latter-day Saints is true.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌