Tuesday, January 7, 2014

陳暮燕姊妹 Sister Mo Yin Chin


我是陳暮燕姊妹。已經加入教會很久了。當我還在香港讀書的時候,老師問我有沒有時間可以去教會。既然是老師的邀請,我便接受了。我和親如姊妹的好朋友──雷姊妹決定一起去。現在她更成了我的姻親。

那時候我去的教堂在哥和老街,一間別墅式的大宅裡。我在那裡參加教會聚會。那時起,便有傳教士來我家教導課程。那些西方來的傳教士,每週來我家,用廣東話教導,直至要接受洗禮。我的父母並不贊成我去相信耶穌,他們對我說:「如果你信教,沒有人會娶你。」我說:「哪會?除非你是一個很壞的女生,不然別人不會討厭。」所以,我暪著父母,跟我朋友堅持接受洗禮。一個月後,我才跟母親坦承。母親問我為什麼不聽話。我告訴她,我已受洗。確實我得到了見證,我覺得天父會幫助我,祈禱會得到祝福。

我在一九五七年受洗,到一九五九年十二月結婚,去了美國。來到美國後,我都沒法接觸教會。直到退休後,有一次我跟妹妹去加州旅遊。那次我們去了摩爾門教的聖殿廣場。我記得,我也是摩爾門教的,以前教會的名字是「末世聖徒教會」。在聖殿廣場,傳教士帶我們參觀所有的地點。聖殿真的很美,很宏偉。我很開心。傳教士問我有什麼要求,我寫下,我要一本摩爾門經。相信耶穌基督的教會有很多種,但是她們沒有摩爾門經。

很快便有傳教士打電話給我,留言說要探訪我,給我摩爾門經,但是那時我還未到家。之後他們繼續跟我聯絡,那時一個很熱心的陳長老,告訴我唐人街現在有一個教會分會。自此,我每個禮拜到教會聚會。

我覺得,我們這個教會是真實的。上帝有祝福我。如果我們有任何要求,衪都會眷顧我們。例如,當我生病,或是要做手術,本來醫生告訴我要留院多天,因為是一個大手術,但是我一天後便出院了,因為我得到祝福。以上是我的見證,奉主耶穌基督的名,阿們。



I am Sister Chin Mo Yin. I joined the church many years ago. When I was still in Hong Kong, my teacher asked me if I had time to go to church. Since it was my teacher's invitation, I accepted it. My close friend and I decided to go together and check it out. She has become my relative now.

At that time, the chapel that I went to was on Cornwall Street in a big house and that was where I attended church meetings. From then on, Missionaries came to my home and taught me the gospel. Every week, the American Missionaries would come to my house and using Cantonese to teach me until the time for me to be baptized. My parents were not in favor of me believing in Jesus. They told me: "If you have a religion, no one will marry you." I said: "No, unless you are a really bad girl otherwise no one will dislike you." So, I went with my friend and got baptized without telling my parents. Only after a month did I tell my mother about it. My mother asked why I did not listen to her. I told her that I had already been baptized and received a  testimony that Heavenly Father will help me and that prayers bring blessings. I was baptized in 1957 and was married in December 1959 and went to the USA. After coming to the USA, I was not able to find the church. When I retired, I went with my sister to California for vacation and we went to the Mormon Temple Visitor Center. I then remembered that I was also from the Mormon church. At the Visitor Center, Missionaries brought us around to the various places. The Temple was really beautiful and magnificent. I was very happy. The Missionaries asked me if I had any request. I wrote down saying that I needed a copy of the Book of Mormon. There are many different Christian churches and they all do not have the Book of Mormon.

The Missionaries contacted me very quickly and even left a voice mail wanting to come visit me and to give me the Book of Mormon, but at that time I was not home yet. They continued to contact me and Elder Chen was very enthusiastic and told me that Chinatown has a Branch. From then on, I attended church every week.

I know that this church is true. God has blessed me. If we have any problems, he will protect us. For example, when I was sick and needed a surgery, the doctor told me initially that I needed to stay in the hospital for a couple of days as it was a major surgery. But after a day, I could go home. That was because I received a Priesthood Blessing. This is my testimony. In the name of Jesus Christ, Amen.



No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌