Tuesday, January 28, 2014

謝文靜姊妹 Sister Wen Jing Xie


記得兩位傳教士姐妹第一次邀請我與她們談談的時候,我心裏其實是抱著一份好奇心的。「天父」是誰?「聖靈」又是什麽?她們在第一次的課上耐心地向我解答。那時我們談起了救恩計劃,她們帶領著我,讓我明白什麽是每個人人生應該走的道路。
 
年輕的傳教士們的熱情打動著我,他們在每周給我安排的課程也促我深思。于是,哪怕再忙,我也總會雷打不動地在每周抽出一小時的時間去聆聽他們的教導。正是因爲每周的這一個小時,讓我在初入美國這個陌生國度時不至于迷失,也讓我在新入學碰到無數的困難時不至于放弃。每次碰面我都會問許多問題,然後我們便一起探討。從她們那裏,我學到了很多東西。這些東西不是在學校裏能够學得到的,而學習這些又是那麽重要。我瞭解到了什麽是上帝的福音,以及衪給予我們的訓誡和祝福。我想這些福音會伴隨我一輩子,它們會指引我,幫助我做出正確的選擇。
 
在十一月時,我開始加入女青年。在這裏,我收穫的不僅僅是福音的學習,還有許多朋友──傳教士朋友們,還有與我同齡的,可愛的女青年朋友們。每個星期天的上午,我們都會聚在一起探討,學習。陽光從窗外射進我們的小課堂,照射在我們的「課本」上,「課本」便是那充滿智慧和神性的經文,我們一同誦讀,一同探討,互相學習⋯⋯看著身旁共同學習的夥伴臉上認真專注的表情,我想我們之間的任何人,今後都一定會走上一條正確的道路,因爲天父明白我們是願意傾聽衪教導的孩子們,衪始終會指引我們,幫助我們,讓我們更接近衪。
 
新的一年到來了,每個星期六,我開始在教會裏幫助傳教士們教導英文課。兩位長老和我說,其實當我們在爲他人服務時就等同于是在從事神的工事。我想每當我們在自願爲他人服務時,能够收穫的不僅僅是助人的欣喜,還有自我的成長與提升。幫助的是別人,而得到祝福和救贖的,是助人者自身。

在以前,我常常迷茫于我人生的方向。我不斷問自己,我人身的目的是什麽,我們到底是爲何而生?但在歸信于教會以後,我感到我正在漸漸向那個答案靠攏。我想也許我們的人生,就是要不斷在天父給予我們的磨練中成長,然後漸漸向耶穌基督靠近,試著成爲像他一樣完美的救贖主,然後去幫助個更多,更多的人吧!




I still remember the first time that the missionary sisters invited me to come talk with them. I was really curious inside. The first time that we met together they patiently answered questions like, "Who is Heavenly Father?" or, "Who is the Holy Ghost?" We talked about the Plan of Salvation. They guided me and helped me to know about he path that we should walk in this life.

I was really impressed with the enthusiasm of the missionaries. Whenever we met together they always got me to think really deeply. No matter how busy I was, I would always set up one hour to meet with them every week to learn with them. After just barely coming to America, this one hour each week made it so that I didn't get completely lost in this unfamiliar country. It also helped me to not give up after coming across countless challenges of going to a new school. Every time we met I would ask a lot of questions, and then we would talk about them. I learned a lot of things from them. Even though these things are this important, they weren't something that I could learn at school. I understood what God's gospel was, as well as the counsel and blessings He has given us. I think that the gospel will follow me my whole life. It will guide me and help me to make the right choices.

In November, I started to join in with the young women's group. I didn't only learn about the gospel there. I was also able to make a lot of friends. I made friends with the missionaries, as well as with other young women that were the same age as me. Every Sunday morning we would gather together to discuss and learn. The sunlight came through the window into our classroom. It shined upon the books that we were studying. Those books were the scriptures, and they were filled with knowledge and wisdom from God. We would read them together, discuss them together, and learn together. I looked around at my classmates all learning together and saw their diligently focused facial expressions. This made me think that all of us were going to walk on a correct path, because Heavenly Father knows that we are His children and are willing to follow teachings. He will always guide us, help us, and allow us to come closer to Him.

A new year came around. Every Saturday, I started to help the missionaries teach English class. There were two elders who told me that when we are serving others, then we are doing the Lord's work. I think that every time we willingly serve others, we will not only receive the joy of helping someone out, but we will also receive personal growth and uplifting. The one being helped is others, but the one who receives the blessings and salvation is the helper. Before now, I was often lost in the pursuits of my life. I would ask myself what the purpose of my life was. Why were we born? Since converting to the church, I feel that I am gradually coming closer and closer to the answer. I think that perhaps our life is so that we can continually grow from the tests that Heavenly Father gives us, and then come closer to Jesus Christ bit by bit. We can try to become like the Redeemer who is perfect, and then help more and more people.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌