Tuesday, January 21, 2014

翁振芳弟兄 Brother Zhen Fang Weng


首先我覺得我們應該感謝神,感謝救主。衪愛我們,衪指引我們,衪讓我的罪得以赦免,衪讓我有機會悔改,衪讓我能學習到救主的福音。衪也讓我們有機會應該爲人服務,讓我們認識許多忠信的教成員

其次我們很榮幸能成爲耶穌基督後期聖徒教會的成員。雖然我加入教會的時間不是很長,但是我真的可以感受到天父的愛,衪真的很愛我們每一個人。

在我認識我的太太董鶯姐妹的時候,她很耐心的經常與我分享她的經歷與見證。從而使我深深的感動,也希望自己有機會加入教會。其實在我倆認識之前的幾年間,我真的對自己的人生比較渺茫。每當我一個人從外州回到紐約時,除了能與幾個朋友見面、聊天、找工作之外,真的沒有什麽可做。有時只能一個人在街上浪費美好的時光。但是神愛我們,他按排我與董姐妹相遇、相知、相識,最後相愛。神讓我們擁有了一個美好幸福的家庭。其實我與董姐妹未相識之前,我都已經在心裏默默的祈禱,祈求天父能讓我遇到我心目中的女孩。但那時我還沒有加入教會。然而,對我來說,每件事我們都要有信心。不知道經文中有沒有這句話:天助自助者。後來我們相愛之後,我與我的太太也經常祈禱,祈求天父能够看顧我們。所以每當我祈求時,我也知道,所有的事也都要靠自己努力所付出才可能有收穫。儘管不是所有的付出都會有收穫,然而我們還應該努力付出。因爲神愛我們,衪一定會按照衪的方式,對我們做衪的事工。所以衪在地面上創立了教會幷派先知來導我們。

我相信神的大能一定能戰勝這世上所有所邪惡。主說:「你不要害怕,我已經勝了這個世界。」如今我和我太太已經都是教會的成員了,所以我也希望之後會有更多弟兄姐妹加入到神的教會,讓福音能傳遍世界的每一個角落。現在社會充滿邪惡、犯罪、誘惑。但是希望有機會接受福音的人,都能學習到耶穌基督的福音。不讓我們遇見試探,讓我們脫離凶惡,讓我們都做的更好。讓我們知道自己人生的目的,讓我們在今生做些更有意義的事,讓我們來生永遠在一起。以上分享奉主耶穌基督的名,阿們。




First of all, I think that we should all thank God, and our Savior, they love us, guides us, allow us a remission of our sins, allow us the opportunity to repent, help us to learn the Savior's gospel, gives us opportunities to serve others, and allows us to know many faithful members of the church.

Secondly, we are very privileged to be able to become members of the Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints. Even though the time that I have been a member of this church isn't very long, I can still feel the love of my Heavenly Father. He really does loves all of us.

In the time that I have known my wife, Sister Dong Ying, she has often very patiently shared her experiences and testimony with me. They moved me deeply, and I hoped that I personally would one day also have the opportunity to join the church. a few years before either of us even knew about the church, I was really uncertain about my purpose in life. Every time that I came to New York, looking for work, I would be all alone from out of state. Except for a few friends that I was able to meet up and talk with for a while, I really didn't have anything that I could do. Sometimes I was only able to waste my walking the streets alone. However, God loves us. he arranged Sister Dong and I to meet, we became acquaintances, then friend, and finally love each other. Sense then God has allowed us to have a wonderful, happy family.

I use to say a silent prayer in my heart asking Heavenly Father to help me find the girl that I was looking for. That was before I meet Sister Dong, At that time, I hadn't joined the church. Later on, after we fell in love, my wife and I prayed a lot. We asked Heavenly Father to watch over us. I realized as I prayed, that if I wanted something, then I would have to put forth effort into it to get it. Even if sometimes it seems as if our effort doesn't even make a difference, we should still diligently put forth an effort. God loves us, so he will use his ways to do things for our good. That's why he once again founded His church on the earth and called prophets to teach us.

I believe that the power of God is able to defeat all of the evil in the world. The Lord said, "Fear not, for I have overcome the world." Recently, my wife and I have became members of the Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints. I hope in the future there will be more brothers and sisters who join the church of God. Allowing the gospel to be spread to the four corners of the earth. Right now society is filled with evil, sin, and temptation, but I hope that all of the people who have the opportunity will all choose to learn and receive the gospel of Jesus Christ.

Don't let yourself give-in to temptation! Let us escape the chains of wickedness. May we all do better, come to know the purpose of our lives, and let us do more meaningful things with the time that we have in this life which will allow us to be together forever in the life to come. I pray, in the name of Jesus Christ, Amen.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌