Tuesday, January 21, 2014

曾活權弟兄 Brother Wood Kuen Tsang

我在二零零四年四月份接觸到教會。當時傳教士拍我家門,那時我還不知道這個教會是那麼好的。經過幾次的探訪,傳教士誠心誠意地分享教會訊息。我感覺到我很需要繼續跟傳教士溝通,學習福音。

跟傳教士幾次碰面後,我便開始禮拜天參加教會聚會。雖然我沒有非常多去教會的經驗,但是我也曾到過別的教會。我感到這個教會與別不同。這裡的佈置比較簡陋,但給人一種清新的感覺。

在與傳教士談論福音的期間,最令我感動的經驗是,觀看了先知約瑟斯密的影片。他是一個十四的男孩,憑著非凡的信心、毅力、精神在樹林向神做祈禱。那時我得到一個很大的反應。聖靈感動我,看到這個年輕小孩的堅強的信心,我知道我需要洗禮,加入教會。加上那個期間,也是我人生一段非常落泊、難受的日子,我知道福音可以帶給我很多,使我更有渴望接受洗禮。所以是我本人向傳教士提出洗禮,加入教會的要求。

我接受福音已有十年的時間,我本人有很大的感受,得到安慰。在我身體非常不舒服時,我接受了教會領袖們的聖職按手祝福,得到莫名的安慰,也帶來健康。雖然當時我身體有病,但是我仍然堅持不斷地參加教會聚會和活動。

對於不了解教會的人,我會跟他們分享教會的教導,神有多麼的愛我們,福音能帶得他們的祝福與安慰。得到個人心靈上的安慰是最值得喜悅的。


I came into contact with the church in April 2004. The missionaries knocked on my door and at that time, I didn't know how good this church was. the missionaries sincerely shared the gospel with me. I felt that I needed to continue to learn the gospel from the missionaries.

After a couple more visits with the missionaries, I started attending Sacrament Meeting on Sunday. Although I did not have many experiences in going to church, I felt that this church was different from other churches. The decorations at church were simple, but it give one a refreshing and simple feeling.

While learning about the gospel, I was deeply moved when I watched the video on the Prophet Joseph Smith. He was a 14 year old boy who had so much faith, energy, and will power to go to the woods to pray to God. Looking at the amount of faith and determination he had it made me want to know if it was true. while I was watching and wondering I had a strong feeling and was moved by the spirit. I knew I wanted to be baptized and to join the church. I was going through a tough time, but I knew that the gospel would help me which gave me a greater desire to be baptized.

I have accepted this gospel for 10 years and have felt peace. When I am not feeling well, church leaders would come and give me a priesthood blessing and I have received comfort and good health. Even though sometimes I get sick, I still try to continue to go to church services and activities.

To those who do not know about our church, I will share with them the teachings of the church. How much God loves us and the many blessings and the comfort that the gospel can bring to them.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌