Thursday, January 16, 2014

林祖恆弟兄 Brother Zu Heng Lin

我是2013年3月份的某一天接觸到了我們的教會。我清楚的記得那一天是我在唐人街買好了去外州上班的巴士票,正在回我住的旅館收拾行李的路上。我過十字路口的時候,忽然聽到一個聲音問我:「你相信這世上有耶穌基督的存在嗎?」我連想都沒有想的回了一句:「我相信。」然後抬頭看下,問我話的既然是一位學生模樣的女孩。因為那時,我急著回家就隨便和她聊一、二句,留了我的電話號碼,我就走了。

幾天以後我接到了她的電話,是邀請我去教會了解下這個教會的。我答應了她,並且抽出時間很快去了一趟教會。後來我覺得自己漸漸喜歡上了這個教會。這個教會讓我認識了什麼是團結友愛,家庭和睦,很多很多,並且讓我強烈的感覺到想要融入美國生活,參加教會是一個好途徑。我於2013年9月29日接受了教會的神性的洗禮儀式。在接受洗禮之前,我做了充分的準備。因為我非常渴望自己以前所犯的過錯能夠得到神的厚諒,並且我已經徹底悔改了,也希望以後不再犯錯,要做個比較完美的人。我相信在美國加入耶穌基督後期聖徒教會是我做得非常正確的事情。我每天都做祈禱,也經常讀《摩爾門經》。教會裡的教友們經常關心和幫助我,使我終生難忘。謝謝我們的天父和救主耶穌基督,也非常感謝我們的教會和教會所有的長老、主教,還有教友們。我會一如既往的遵守教會裡的誡命,並且持守到底。以上所說是奉救主耶穌基督的名,阿們。





I encountered the church in March of 2013. I remember clearly that on that day I was in Chinatown buying a bus ticket to work out-of-state. I was going back to my hotel to pick up my luggage. When I was crossing the intersection, I suddenly heard a voice asking me, "Do you believe that Jesus Christ exists in this world?" Without a second thought I answered, "I believe." I then turned my head to look, the person who asked me was a girl who looked like a typical student. Because I was hurrying home I was only able to speak with her for a moment or two, left my telephone number and then left.

A few days later I answered a phone call from her, it was to invite me to come to the church to understand more about it. I told her I was willing to come and see the chaple and hear what they have to say. Later on, I felt that I was slowly starting to like this church. This church helped me to know what its like to have unity, family harmony, and many more good things. It led to a strong feeling that I want to adapt to life in America and going to church is a good way of doing so. On  September, 29th, 2013, I was baptized. I was well  prepared before my baptism because I had a great desire to be forgiven of my past sins. I had completely repented and I hope to never sin again and to become more and more perfect. I believe that joining The Church of Jesus Christ of Latter-Day saints in America was the right thing for me. I pray everyday and read the scriptures often. I will never forget how the members in this church were always concerned about me and helped me a lot. I'm thankful for Heavenly Father and our Savior Jesus Christ. I'm also grateful for our church, the Elders, Bishop and all the members. I will continue to keep the commandments and endure to the end. I say all these things in the name of Jesus Christ, Amen.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌