Tuesday, January 14, 2014

匿名 Anonymous

在一九八七年,我在馬來西亞參加教會。經過一個在學校的同事所的介紹,我離開了原有參加了十多年的教會。我離開那個教會,是關乎到教會裡的領袖們的爭執。他們要搶較高的地位,因為他們都是受薪的。我問他們很多問題,他們也不會解答。兄弟姊妹之間也有分派。所以我離開那個教會兩年多。然而,我仍然有繼續研讀經文。在這兩年中,我的同事帶我到現在的這個教會。在一個小城市裏,教會當時只有六個人,非常狹小的地方。我那同事是一個成員,他介紹一對夫婦教士給我,來負責我。他們問我是否相信這個教會。其實在我十六歲時已經留意過這個教會,也是我在尋找中的教會。有一次在看電視的時候,看到Osmond兄弟和姊妹,他們在演出,唱歌,所有的表演都奉獻給教會的。我接受傳教士的課程。還沒有有上完所有的課程,我就感受到這個是真實的教會,準備好洗禮。最後於一九八七年十二月一日受洗。

自從我加入了這個教會,我真的有很大的人生的改變。在那邊遇到很多事情、錯折、奇迹。在我認識這個福音的時候,遇見很多挑戰。家裏的人都不是我們教會的成員,朋友和同事都排斥我、嘲笑我。
因爲我要守我的諾言交什一奉獻、禁食捐獻和遵守智慧語。我加入教會前很愛喝咖啡和酒。這是我的挑戰。當我知道這些誡命之後,我立刻就改。我放下酒、咖啡和賭博。這個福音給了我靈性上的平靜,聖靈上的鐵杵。

我會幫助那些剛加入教會的兄弟和姐妹。對于那些沒有聽過這個福音的人,我一定會告訴他們,我嘗過的那個好吃的果子和我簡單的見證。

我很愛這個教會。我有看過很多奇迹。我經過人生的考驗和挫折,跨過一個又一個的困難。最重要是我家裏的人現在都接受了這個福音。我知道這個教會是真實的。







In 1987, I was attending a church in Malaysia. I had left after attending for over ten years. One of the reasons for leaving was because of the leaders. They all fought to get higher positions because they wanted a better salary. I asked them many questions, but they just couldn't answer them. Another thing was that the brothers and sisters in that church separated themselves into different cliques. I left that church for about two years. However, I did continue to read the scriptures and search for the truth.

During those two years, my friend had introduced me to the church that I go to now. At that time we were in a small city, so the church only had six people. It was located in a very rural area. My friend was a member. He introduced me to a senior missionary couple to take care of me. This couple asked me if I believed in this church.

As a matter of fact, I had found out about this church when I was sixteen years old. It was one of the churches that I was interested in as I was searching. There was one time when I was watching TV and I saw Brother and Sister Osmond giving talks and singing songs. All of their performances were dedicated to this church.

I started to take the missionary lessons. Before I even I finished all of the lessons, I had felt that this is the true church. I prepared to get baptized. Finally, on December 1, 1987, I was baptized.

My life has changed dramatically since joining the church. I have encountered a lot of setbacks and miracles. There have been many challenges. When I joined, nobody in my family was a member of the church. My friends and associates have excluded me or teased me. It all is because I want to keep my commitments by paying tithing and fast offerings, and keeping the Word of Wisdom. Before I joined the church I really liked to drink coffee and alcohol. This was my challenge. I changed right after learning about these commandments. I immediately gave up alcohol, coffee, and gambling. This gospel has given me spiritual peace and direction.

I will help those new brothers and sisters who join the church. I also want to share with those people who haven't accepted the gospel yet that I have tried this good tasting fruit and it is worth it.

I would like to share my simple testimony. I have a strong love for this church. I have seen many miracles. I have made it through life's trials and setbacks, and have overcome affliction after affliction. The most important thing to me right now is that my family has finally accepted the gospel. I know that his church is true.
 

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌