Tuesday, January 21, 2014

匿名 Anonymous

在我加入教會的前三年,我的同學介紹這個教會來做義工。當時還是我成長的時期,我根本不知道教會的含義。教堂裏挂著一張張油圖還以爲是藝術。有一次我和一位不認識的成員一起上課,那堂課比學校的數學題難理解。「你對耶穌基督有什麽瞭解?」一位傳教士問。我不知道該說什麽,因爲我不知道她說的耶穌基督是誰。他是活的嗎?他是人還是一本書?我想了很久沒回答。因爲害怕被傳教士再一次糾纏,我再也沒回去做義工了。

直到我上了高三,在地鐵裏回家的路上我又想回去看看教會。剛從 Grand Station 出來,我就看到對面兩位男生一邊發傳單,一邊隱隱約約的跟我招手。我認識他們嗎?我想了想。我過了斑馬綫後才發現原來是傳教士。「你好,好久不見。最近好嗎?」其中一位熱情地問。我們聊了很久。我最後給他們我的電話號碼,還約了時間一起聊聊和上課。

當時我很害怕被問同樣的難題。但我也不能突然沒理由拒絕他們的邀請。我還是勇敢去了。「你對耶穌基督有多瞭解呢?」傳教士康長老問。那時候我感覺又要崩潰了,我不知道怎麽回答。過了一會兒有種感覺讓我勇敢地問:「對不起。他是誰?」。兩位長老慢慢地解釋給我聽,還講解了他們的事工。他們還教我怎麽祈禱。雖然那一堂課對我來說是要非常艱難去學,但我很喜歡那種靈感。漸漸地我從福音學到了很多。我不再爲了不會回答問題而排斥傳教士。在《摩爾門經》裏以挪士爲了想知道天父是誰,他一直在祈禱裏詢問。他透過聖靈去瞭解天父。以挪士告訴了我如果不問,我永遠不會得到答案。

曾經,我也有自己唯一在洗禮前的一個見證。在美國上大學需要老師的推薦書才能錄入。我記得在2011五月份時,我的學校要求每一位11年級的學生要有兩位老師的大學推薦信。那時,我根本就不知道要向誰申請。一直到第三天,我的數學老師發了一個郵件說她只剩下6個位子給學生寫推薦信。當時,我非常慌張。第二天,我一大早就跑到數學老師辦公室門外。沒想到她的辦公室門外早已擠滿了其他學生。她說:「孩子們,我很樂意爲你們寫大學推薦信,但是我還是不能做决定幫誰寫。不然,你們下課來找我,如果你們是前6個的話,我就幫你們寫大學推薦信。」說完她就關上了門。午餐後,我立即向天父做了個祈禱,請求他能幫助我,讓數學老師幫我寫大學推薦信。最後一節課上完後,我就跑向數學老師的辦公室,可是還沒到老師的辦公室外面又擠滿一大堆同學。我心想,這下完蛋了。我和其他同學一起進入老師的辦公室,但是那時我的心情十分沮喪。但是,數學老師突然說:「同學們,我改變注意了,我會幫在這裏的每一位同學寫推薦書。」她說完,我的心情一下轉變。天父幫了我,真的幫了我,我太感謝神了。因爲我的見證和祈禱,我得到了許多。2011的夏天,我决定了受洗。我很喜歡這個大家庭。最後,我也順利的被大學錄取了。

每當我想起我所走的路,讓我最難忘的是那條讓我認識耶穌基督和天父的路。衪們一直陪我到現在。我也能感受到衪們已經爲我準備好了。那道門永遠都是爲我而開著。




Three years before I joined this church, my classmate introduced it to me to do some service. I was still growing up at the time, and really didn't know the meanings within the church. There was one time when I was sitting in a lesson with a member who I didn't know. That lesson was harder to understand than the math at school. one of the missionaries asked me "What understanding do you have of Jesus Christ?" I didn't know what to say, because I didn't know who, or what, this Jesus Christ was that they were talking about. Is it living? Is it a person, or is it a book? I thought for a long time without answering. Because I was scared of getting tangled up with the missionaries again, I didn't return to do service after that.

When I was a junior in high school, I was going home on the subway and thought about going back to the church again. Right after coming out of the Grand Station, I saw two men standing across the street passing
out fliers and they waved to me. "Did I know them?" I thought to myself. After going through the crosswalk I recognized that they were the missionaries. "Hi. Long time no see. How's it been lately?" One of them enthusiastically asked. We chatted for a long time. I finally gave them my phone number and set a time up to meet with them for another lesson.

I wasn't able to suddenly think of a good reason to reject their invitation, At that time, all though I was still scared to be asked the same kind of question that I was presented with before. that day I decided that I would still go, so courageously I made my way to the church. during the lesson one of the missionary, called Elder Hong, asked "How much do you understand about Jesus Christ?". I felt like I was going to collapse. Once again I didn't know how to answer. After a little while I had a feeling that made me courageously ask, "Sorry. Who is that?" The two missionaries slowly explained it to me, as well as explained the work that they do. They taught me how to pray. Even though that lesson was very difficult for me to learn, I really liked what I felt. Gradually, I learned a lot from the gospel. I won't avoid the missionaries in order to not have to answer questions anymore. Enos in the Book of Mormon prayed in order to find out who Heavenly Father was. He understood Heavenly Father through the Holy Ghost. Enos taught me that if I don't ask, then I will never receive an answer.

There was something that gave me a testimony even before my baptism. In America you need a teacher's letter of recommendation in order to go to college. I remember in June 2011 my school required every eleventh grade student to have a letter of recommendation from two teachers. At that time, I really didn't know who I should get them from. It was like this all the way up to the third day when my math teacher sent out a letter saying that she only had six more spots for student recommendations. I was really frantic. Early the next day, I ran to my math teachers door. I never thought that her office would already be full of other students. She said, "Students, I am very willing to write a college recommendation for you, but I haven't decided who I am going to write them for yet. In this case, come find me after class. If you are one of the first six, then I will write a college letter of recommendation for you." She shut the door when she finished talking. After lunch, I immediately said a prayer to Heavenly Father. I asked for His help by allowing my math teacher be able to write a college letter of recommendation for me. After finishing my last class, I ran to my math teacher's office, but before even making it to the outside of her classroom I saw that it was filled again with a ton of other students. I thought to myself that it was already too late. I entered into the teachers office with some other students. I felt totally down. However, my math teacher all of a sudden said, "Students, I changed my mind. I've decided to write a letter of recommendation for all of the students here. Once she finished speaking, my attitude completely changed. Heavenly Father helped me. He really helped me. I'm so thankful for Him. I have received a lot because of my testimony and prayers. In the summer of 2011, I decided to get baptized. I really like this big family. In the end, I was smoothly accepted by the college.

Whenever I think about the paths that I have walked, the one that is hardest to forget is the one that allowed me to get to know Jesus Christ and Heavenly Father. They have always been there for me. I am also able to feel more of that which they have prepared for me. This gate has always been open for me, and is open for all of those who wish to enter.
 

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌