Wednesday, January 15, 2014

譚歡梅姊妹 Sister Huang Mei Tan


我叫Amy。在二零一二年九月二十九日來到美國。在十月七號,經過朋友介紹,來到教會。那天正好是教會總會大會的一百八十二週年,所以我們去了六十五街教堂。在那裡認識了很多兄弟姊妹。


當時候,我對福音並不了解。獨自帶著女兒,來到美國,很彷徨。幸好教會的姊妹幫助我女兒申請上學,而且叫我到教會學習福音。

一開始我來教會只是為了學習英語。但是由於傳教士總是關心我,沒有勉強我學習福音,使我很感動。但是當她們給我摩爾門經,我並沒有興趣看。

在幾年前開始,我的興趣和所學的知識,所有快樂,都變得一無所有。所以我再沒有興趣看書,而且也看不到。眼睛可能哭得太多了。因為幾年前自己的感情,還有最親愛的爸爸離開了,導致我眼睛不想看,因為太累。

後來傳教士姊妹再次多方邀請,我便感不好意思,就勉強拿出來看。但是看一會後又累了。她們叫我禱告,我沒有做,因為沒有這個習慣。

有一次,我在晚上祈禱,剛睡下床,就看到有一道白光,照在我身上。那時候並不知道是天使。但自此,可能得到聖靈的感動,我慢慢習慣看書了。每天晚上,有空就看一點點。
當我學習了一些福音,傳教士邀請我洗禮。我決定接受,可是沒有什麼特別的感覺。洗禮那天,麥主教跟我面談,問我覺得摩爾門經是不是真實的。當時我想回答:因為眼睛也看不到,都不知道是真還是假的。誰知道,聖靈幫我說出來:「我相信是真的。」其實那是聖靈說的。我後來才知道,我為什麼心想的,跟說出來的不一樣。

洗禮之後,我慢慢地連眼睛的毛病都忘記了。過了幾天,我的眼睛開始能看字,沒有那麼累了。我跟我女兒說:「我現在看到字了,不用戴眼鏡。」「真的嗎?」是,因為我禱告。
從此以後,我一直受到神的眷顧。即使一直有好多考驗,因为我祷告,我一切要天父帶領。每每聖靈都安慰、提醒和指引我。我知道道耶穌基督後期教會是真實的。

 



My name is Amy. I came to the USA on 29 September 2012. My friend introduced me to church and on 7 October I came to church. That day happened to be our church 182 Semi-Annual General Conference, so I went to the 65th Street chapel. I got to know a lot of brothers and sisters.

At the time, I didn't know much about the gospel. I didn't know what to do as I brought my daughter alone to the USA. Luckily, the sisters in church helped my daughter to apply for school and also asked me to come to church to learn about the gospel.

At the beginning, I came to church just to learn English. I was very touched as the Missionaries were always very concerned about me and never forced me to learn the gospel. But when they gave me the Book of Mormon, I didn't have any interest in reading.

A few years ago, my interest in learning new knowledge and happiness became nothing. So I never had any interest in reading books and I couldn't see very well. It might have been because I cried a lot. Because of my past relationship and my dearest Father left me, it led to me not wanting to read as I would get tired.

The Sister Missionaries invited me over and over again and then I felt bad so I forced myself to read the Book. But after reading for a while, I'll get tired. They told me to pray and I didn't do it as I didn't have the habit of doing so.

One night, while I was praying on my bed, I saw a pillar of white light and it rested upon me. At that time I didn't know that it was an angel. But since then, perhaps the spirit touched my heart that I slowly started to have a habit of reading again. Every night whenever I have time, I will read a little.

When I've learned a little bit of the gospel, the Missionaries invited me to be baptized. I decided to accept their invitation, but didn't have any special feelings. The day of my baptism, Bishop McConkie interviewed me and asked me if the Book of Mormon was true. At that time I wanted to answer: "Because I cannot see, I do not know if it is true. But who would have thought, the spirit helped me to say: "I believe that it is true." Actually that was the spirit. I later realized why my heart was thinking of an answer, but it was different from what I said.

After my Baptism, I slowly forgotten that my eyes had issues. After a few days, my eyes started to be able to read words and it wasn't that tiring. I told my daughter: "I can now read words and I do not need to wear glasses." My daughter then said: "Really?" Yes, because I prayed.

From then on, I've always received God's care. Even though I still have a lot of trials, I will always pray to God for His guidance. The spirit will always comfort me, remind me and guide me. I know that The Church of Jesus Christ of Latter-Day Saints is true.

No comments:

Post a Comment

Search This Blog 搜尋此網誌